Oppnå gode resultat gjennom annonsering på Snapchat
Gå tilbake til bloggen

Oppnå gode resultat gjennom annonsering på Snapchat

Oppnå gode resultat gjennom annonsering på Snapchat

 

Ønsker du å oppnå salg, nedlastning av apper eller møte potensielle kunder? Snapchat annonsering er enkelt å bruke, i tillegg til at det gir gode resultat.

 

Snapchat er den nest største plattformen i Norge med hele 2,8 millioner brukere. Plattformen brukes til å sende bilder og videoer, samt chatte og ringe med vennene dine. Den største andelen av brukerne består av aldersgruppen 18-29 år, men Snapchat øker stadig sin andel blant eldre også. Den enorme brukerskaren gjør det mulig å oppnå høy rekkevidde og spredning ved å annonsere på Snapchat.

 

Når det kommer til kjøpekraft, scorer Snapchat høyt på listen. Det er nemlig denne plattformen folk bruker mest for å dele gode kjøpsopplevelser. Annonsering på Snapchat er derfor et godt sted for å utvide virksomheten din. Det finnes mange gode fordeler med å annonsere på Snapchat. Du kan blant annet kjøre annonsen etter sted, demografi og interesser. Det gjør at du lett kan nå ut til din målgruppe.

 

Gjennom kreative fordeler gir Snapchat Ads Manager deg mulighet til å skape unikt og skreddersydd innhold. Snapchat tilbyr 6 ulike annonsemodeller, som gir deg muligheten til å velge den som passer best for din bedrift.

 

1. Single Image or Video Ads

Enkeltbilde og videoannonser er enkle å lage og gir deg mulighet til å kommunisere et budskap om et produkt, en tjeneste, en funksjon eller et tilbud. samtidig som de er enkle å lage. Formålet med denne annonsetypen er å påvirke målgruppen til å utføre en handling. Det utføres ved at brukeren «sveiper» opp på skjermen, og blir ført til en bestemt landingsside. Denne annonsetypen går også under navnet Snap Ads.

 

2. Collection Ads

Collection Ads er som en liten katalog hvor det vises en annonse midt på skjermen, i tillegg til en serie med fire produkter som også er klikkbare i bunn. Her kan du benytte levende bilder og videoer som vil dukke opp mellom stories. Ønsker du å vise frem flere varianter av et produkt eller lignende produkter, vil en slik annonse passe bra for deg.

 

3. Story Ads  

Story-annonser er en glimrende mulighet dersom du ønsker å fremme mye innhold i samme annonse. Snapchat lar deg ha en serie på 3-20 enkeltbilde- eller videoannonser. Annonsen vil dukke opp som sponset innhold mellom organisk innhold fra kjendiser og aviser i utforskdelen til Snapchat.  

 

4. Lenses AR Experiences

La Snapchattere bruke din merkevare til å lage minneverdige øyeblikk som de kan dele med sine venner. AR-linser gir deg muligheten til å oppnå kontakt med forbrukere ved å bruke en utvidet virkelighet. Lager du en god linse skreddersydd til målgruppen, er det stor sannsynlighet for at budskapet får en økt spredning.

 

5. Commercials

Dette formatet er relativt likt Snap Ads, men brukeren har ikke mulighet til å hoppe over annonsen før det har gått 6 sekunder. Vi skiller mellom to typer commercials; «Standard Commercials» er reklamer det ikke er mulig å hoppe over som varer fra 3 til 6 sekunder. «Extended Play Commercials» varer fra 7 til 180 sekund, der man får muligheten til å hoppe over etter 6 sekund. Disse annonsene vises i Snapchat sitt kuraterte innhold.

 

6. Filter

Når du har tatt et bilde på Snapchat, kan du sveipe til høyre eller til venstre og få opp kunstneriske overlegg som vises over bilde du har tatt. Denne annonsetypen egner seg godt til å promotere nye produkter og tjenester for å generere merkekjennskap. Det gir deg muligheten til å synliggjøre bedriften din. I samtaler mellom venner kan du enkelt flette inn verdifullt merkevarebudskap uten at det føles som reklame for brukeren.  

 

Hva koster det å annonsere på Snapchat?

Fra 50 om dagen, kan du enkelt sende ut en annonse, se hvordan den fungerer og deretter justere budsjettet. For at annonsen skal være ferdig med læringsfasen anbefales det at annonsen er løpende i minst 4-7 dager. Gjennom Snapchat Ads kan du kontrollere annonseringskostnadene ved å gi daglige budsjetter for hva du vil bruke per dag, eller sette budsjetter for hva du vil bruke totalt i løpet av en kampanjeperiode. Her har du også mulighet til å angi kostnadsbegrensning slik at du ikke overstiger ønsket budsjett. Er du ny på annonsering på Snapchat, anbefales det at man legger budsjettet mellom 200-300 per dag.

 

Ønsker du å annonsere på Snapchat, eller ønsker mer informasjon rundt annonsering? Kontakt oss i M51, så kan vi hjelpe deg!

Dato
19.12.2022
Forfatter
Gine Paulsen
Dato
December 19, 2022

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

- plkflmjtoj

  • fff
    v

M51 Blogg

Nyheter og nyttige tips om digital markedsføring
Alle innlegg

Meld deg på nyhetsbrevet vårt!