nyhetsoppdatering-for-september
Gå tilbake til bloggen

Nyhetsoppdatering for september

Google

Optimaliseringspoeng tilgjengelig på mobil

I forrige måned annonserte Google at optimaliseringspoengene ikke lenger bare skal inkludere søk-, men også shoppingkampanjer. På kampanjenivå kan du se scoren til de to kampanjetypene separat, og på kontonivå oppgis en samlet poengsum. Poengskalaen går fra null til hundre prosent, hvor hundre betyr at kontoen yter sitt fulle potensiale. I anbefalinger vises tiltak du kan gjøre for å øke poengsummen ytterligere, og nytt i september er at du også kan se optimaliseringspoengene og ta i bruk anbefalinger i Google Ads mobilapp.

Les mer her.

 

Økte omnikanal-resultater med optimalisering for butikkbesøk

Tidligere har det kun vært mulig å optimalisere søke- og shoppingkampanjer for konverteringer i nettbutikken, men nå kan man også velge butikkbesøk som smart budgivningsstrategi. Dette skal gjøre at du får en bedre og mer helhetlig omnikanal ytelse, samtidig som det blir enklere å maksimere avkastningen.

Les mer her.

 

Facebook

Gjør klart for høytidssesongen med tre nye funksjoner

Med mindre enn 100 dager igjen til jul og Black Friday like rundt hjørnet lanserer Facebook tre nye annonseløsninger. Bakgrunnen skal være et ønske om å møte trendene som viser at lekne annonser, som gir en opplevelse og får brukeren til å føle seg inkludert, kan gi positive resultater. Den første funksjonen som slippes er meningsmålingsannonser i Facebooks mobilapp-feed (slik du allerede har sett på Instagram Stories) og i løpet av høsten blir også AR-annonser, som allerede har blitt testet en stund, åpen beta. Sist, men ikke minst, skal Facebook gjøre spillbare annonser tilgjengelig ikke bare spillselskaper, men for alle annonsører.

Les mer her.

 

Fjerner gruppe-stories

To uker etter kunngjøringen om at en rekke nye funksjoner skal bli tilgjengelig for offentlige personer (https://www.facebook.com/facebookmedia/blog/new-features-for-public-figures), deriblant muligheten til å lage Stories med flere bidragsytere, følger Facebook opp med å fjerne den liknende «Group Stories»-funksjonen; en funksjon som gjorde det mulig for medlemmer av forskjellige Facebook-grupper å bidra til en og samme story innad i gruppen. Tiltaket trer i kraft torsdag 26. september.

Les mer her.

 

Finn kjærligheten med Facebook Dating

5. september lanserte Facebook en ny opt-in kalt «Dating», som foreløpig kun er tilgjengelig i 19 land (ikke i Norge). Funksjonen gir brukere over 18 år valget om å kunne legge til en datingprofil, separat fra hovedprofilen, hvor Facebook foreslår potensielle partnere basert på for eksempel felles interesser, arrangementer, grupper og preferanser. Til forskjell fra Tinder må man ikke først matche for kunne kommunisere med hverandre. I stedet kan du kommentere direkte på profilen til den du liker eller trykke på en «Like»-knapp for å vise det. Du kan også velge å avslå om du ikke er interessert.

Les mer her.

 

Instagram

Skimter suksess med IGTV

Det har gått hele 15 måneder siden Instagram presenterte oss for IGTV, og først nå ser man at selskaper har begynt å bruke det til å distribuere merkevareinnhold. Grunnen til at flere markedsførere så langt ikke har vært villige til å investere i kanalen handler om at Instagram ikke har fått på plass noen reklameløsning, i tillegg til at brukerbaseveksten har vært minimal det siste året. Men, en fordel med Instagrams IGTV er likevel at videoene der har lenger holdbarhet enn på Snapchat og Facebook. Dessuten er videoproduktene til de tre plattformene så like at samme innhold ser ut til å fungere like godt på samtlige, noe det jo faktisk kan være verdt å utnytte.

Les mer her.

 

Snapchat

Selfie i 3D

Nylig lanserte Snapchat et kameramodus som gjør det mulig å ta selfier med 3D-effekt. Det funksjonen helt konkret gjør er at den endrer perspektivet på bildet når mobilen blir vrikket og rotert, noe som får selfien til å se nesten levende ut. Teknologien som muliggjør det hele er Apples TrueDepth-kamerasystem, hvilket betyr at 3D-kameramoduset, enn så lenge, kun er kompatibelt med iPhone X eller høyere. De som er i besittelse av en slik mobiltelefon kan med andre ord bruke 3D-effekter, 3D-linser og 3D-filtre, og selv om de foreløpig ikke kan benytte det selv, er det mulig for resten av Snapchatbrukerne å se 3D-sefier når de får det tilsendt.  

Les mer her.

 

Gladnyhet for den spillegale

Nå har flere av Snapchat-spillene fått topplister hvor du kan sammenligne resultater med venner og andre Snapchattere.

Les mer her.

Dato
25.9.2019
Forfatter
Martin Vik
Dato
September 25, 2019

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

- plkflmjtoj

  • fff
    v

M51 Blogg

Nyheter og nyttige tips om digital markedsføring
Alle innlegg

Meld deg på nyhetsbrevet vårt!