Nyhetsoppdatering for mai

8
Mai
 
2020
Skrevet av

Google

Ny versjon av Google Ads Editor

10. april ble Google Ads Editor versjon 1.3 lansert. Nytt for denne utgaven er at man får tilgang til optimaliseringsresultatet på konto- og kampanjenivå og støtte til delte budsjetter, slik at de kan opprettes og endres fra det delte biblioteket i Editor. I tillegg har redigeringsfeltet blitt forbedret på den måten at deler som ikke er relevante for utvalget man jobber med nå blir skjult. Det har også blitt mulig å endre størrelsen på redigeringsfeltet og plassere det i et eget vindu.

Les mer her.  

 

Facebook

Facebook Gaming-app

Under COVID-19-pandemien har man sett en stadig økende popularitet for spill, og nå har Facebook gått inn for å utfordre Twitch med lanseringen av en ny Facebook Gaming-app. Appen inneholder tre nøkkelelementer; watch, play og connect. «Play» er hvor man kan spille selv, under «watch» får man tilgang til e-sport- og gamingvideoer og i «connect» ligger ulike spillgrupper man kan delta i. For øyeblikket er appen kun tilgjengelig i Android, med tanken er at iOS skal følge etter snart.

Les mer her.

 

Instagram

Nytt gavekort-, matbestilling- og pengeinnsamlingsverktøy

Nylig har Instagram offisielt kunngjort lanseringen av de nye gavekort-, matbestilling- og pengeinnsamlingsverktøyene som de testet i forrige måned. Hensikten med verktøyene er å bidra til å gi virksomhetene som er påvirket av COVID-19 en annen måte å generere inntekter på under den pågående krisen. Foreløpig er de nye verktøyene kun tilgjengelige i USA og Canada, men vil bli rullet ut globalt i løpet av de kommende ukene.

Les mer her.

Se Instagram Live-sendinger i nettleseren

I midten av april ble det mulig å se Instagram Live-sendinger på PC. Visningen er lik som ved vertikal mobilpresentasjon, men med videoen og kommentarene plassert side om side, noe som gir en bedre seeropplevelse i og med at sendingen ikke blir forstyrret av kommentarer som ruller opp på videoen.  URLen gjør det dessuten mulig å krysspromotere sendingene.

Les mer her.

 

Snapchat

Lanserer COVID-19 Business Resource Center

For å bistå markedsførere med kampanjer og viktige fokusområder under COVID-19-pandemien har Snapchat lansert et eget mininettsted med innsikt, linker og andre ressurser som kan være relevante i forhold til muligheter, best practices og endringer i Snapchat-bruken under de globale lockdownsene. 

Les mer her. 

Abonner på vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de siste nyhetene innen digital markedsføring

Meld deg på