Nyhetsoppdatering for mai
Gå tilbake til bloggen

Nyhetsoppdatering for mai

Google

Ny versjon av Google Ads Editor

10. april ble Google Ads Editor versjon 1.3 lansert. Nytt for denne utgaven er at man får tilgang til optimaliseringsresultatet på konto- og kampanjenivå og støtte til delte budsjetter, slik at de kan opprettes og endres fra det delte biblioteket i Editor. I tillegg har redigeringsfeltet blitt forbedret på den måten at deler som ikke er relevante for utvalget man jobber med nå blir skjult. Det har også blitt mulig å endre størrelsen på redigeringsfeltet og plassere det i et eget vindu.

Les mer her.  

 

Facebook

Facebook Gaming-app

Under COVID-19-pandemien har man sett en stadig økende popularitet for spill, og nå har Facebook gått inn for å utfordre Twitch med lanseringen av en ny Facebook Gaming-app. Appen inneholder tre nøkkelelementer; watch, play og connect. «Play» er hvor man kan spille selv, under «watch» får man tilgang til e-sport- og gamingvideoer og i «connect» ligger ulike spillgrupper man kan delta i. For øyeblikket er appen kun tilgjengelig i Android, med tanken er at iOS skal følge etter snart.

Les mer her.

 

Instagram

Nytt gavekort-, matbestilling- og pengeinnsamlingsverktøy

Nylig har Instagram offisielt kunngjort lanseringen av de nye gavekort-, matbestilling- og pengeinnsamlingsverktøyene som de testet i forrige måned. Hensikten med verktøyene er å bidra til å gi virksomhetene som er påvirket av COVID-19 en annen måte å generere inntekter på under den pågående krisen. Foreløpig er de nye verktøyene kun tilgjengelige i USA og Canada, men vil bli rullet ut globalt i løpet av de kommende ukene.

Les mer her.

Se Instagram Live-sendinger i nettleseren

I midten av april ble det mulig å se Instagram Live-sendinger på PC. Visningen er lik som ved vertikal mobilpresentasjon, men med videoen og kommentarene plassert side om side, noe som gir en bedre seeropplevelse i og med at sendingen ikke blir forstyrret av kommentarer som ruller opp på videoen.  URLen gjør det dessuten mulig å krysspromotere sendingene.

Les mer her.

 

Snapchat

Lanserer COVID-19 Business Resource Center

For å bistå markedsførere med kampanjer og viktige fokusområder under COVID-19-pandemien har Snapchat lansert et eget mininettsted med innsikt, linker og andre ressurser som kan være relevante i forhold til muligheter, best practices og endringer i Snapchat-bruken under de globale lockdownsene. 

Les mer her. 

Dato
8.5.2020
Forfatter
Martin Vik
Dato
May 8, 2020

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

- plkflmjtoj

  • fff
    v

M51 Blogg

Nyheter og nyttige tips om digital markedsføring
Alle innlegg

Meld deg på nyhetsbrevet vårt!