Programmatisk

Automatiserte annonsekjøp, også kjent som programmatisk annonsering er svært utbredt. Gjennom programmatisk annonsering får bedriftene mulighet til å plassere annonsene på utallige nettsteder.


Via en børs kan annonsørene legge inn bud på hva de er villig til å betale for en visning. Når kriteriene er lagt inn og stemmer så starter annonseringen og kjøpet skjer automatisk. For å få tilgang til børsene må annonsørene bruke en egen programvare. M51 har lang erfaring innen programmatiske annonsekjøp og har god kjennskap til programvaren som kreves.


Dermed blir annonsene synlige i noen av de mest besøkte nettsidene i Norge og de fleste benytter Retargeting eller Audience targeting for å få best mulig resultat. Retargeting  viser annonser til de som fyller kriteriene og har besøkt nettsiden til din bedrift. Et kraftig redskap som skaper en konstant bevisstgjøring av dine tjenester og produkter og får en ekstra dimensjon når de vises i kjente kanaler. Audience targeting bruker blant annet demografiske data for å tiltrekke seg en bestemt målgruppe.


Tilbake

Abonner på vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de siste nyhetene innen digital markedsføring

Meld deg på