Nyheter
Performance

Halvtårsrapport fra oss i M51!

Forfatter
Asgeir Behrentz
Dato
July 1, 2025
Del innlegget:

Tenk at vi allerede har kommet halvveis i 2025! Tiden flyr, og før vi logger helt av for sommeren, benytter vi anledningen til å se tilbake på noen av prosjektene vi har vært så heldige å jobbe med så langt i år. Dette er ikke en komplett liste, men et utvalg høydepunkter vi er stolte av!

Beth's Beauty & Medispa

Beth's Beauty & Medispa ble en ny kunde hos oss i 2025, og vi har allerede fått bruke hele bredden av  M51's tjenestetilbud: fra annonsering på Meta og Google, til e-postmarkedsføring med Klaviyo og innholdsproduksjon. Kampanjen vi kjørte i forbindelse med Huddagen 2025 ga tydelige resultater: trafikken til nettsiden økte med 28,4 %, og antall kjøp steg med 13 % sammenlignet med samme dag året før. Meta-annonser nesten tredoblet salgene, og Google Ads leverte nesten dobling i omsetning kontra samme kampanje i fjor.

SWIMS i Marbella

For å produsere kampanjeinnhold til SS25-kolleksjonen reiste vi sammen med SWIMS til Marbella. Der leide vi en villa, booket lokale modeller og produserte alt innholdet i løpet av én uke. Foto og video ble levert av M51 sitt eget produksjonsteam. Produksjonen er gjort for SWIMS International og distribueres i flere markeder. Les mer om produksjonen her, eller se resultatet i bruk på swims.no.

Villbrygg – Folkefinansiering vol. 3

Dette er tredje gang vi får være med på Villbryggs folkefinansieringskampanje, og engasjementet lar seg ikke stoppe. Ambisjonene var skyhøye for årets kampanje, men det ser ikke ut til at interessen for merkevaren har stoppet enda. Så langt er det samlet inn nærmere 10 millioner kroner! Kapitalen skal blant annet gå til varelager og internasjonal ekspansjon! M51 bisto med annonsering, kommunikasjon, digital strategi og landingsside.  Se kampanjesiden her

Ny nettside for Tangelo

Tangelo, en tungvekter innen IT-tjenester i Norge, stod ved et naturlig veiskille hvor både nettsiden og merkevaren trengte et løft. Vi i M51 fikk gleden av å ta ansvar for hele prosessen, fra struktur og innhold, til design og teknisk utvikling. Målet var å skape en moderne og fremtidsrettet digital tilstedeværelse som speiler Tangelos posisjon i markedet. Resultatet er en brukervennlig, visuelt tydelig og strategisk forankret nettside som vi er stolte av å ha levert. Besøk nettsiden deres på tangelo.no.

Hertz - Programmatisk utendørsreklame

Tradisjonell utendørsreklame kan nå bookes på flere måter! Ved hjelp av en DSP (demand-side platform) har vi hjulpet Hertz med å optimalisere sine kampanjer direkte, uten å gå via tradisjonelle mediehus. Det gir oss mulighet til å justere budskap, timing og budsjett på sekunder. En løsning som gjør utendørsreklame tilgjengelig for alle.

Hva betyr dette i praksis? Tidligere kunne det ta dager, kanskje uker, å få endret et budskap på en utendørs digital flate. Nå kan vi, med noen få klikk, endre annonsens innhold, målrette mot nye målgrupper, teste ulike budskap og styre budsjettet i sanntid. Det gir langt bedre kontroll, lavere kostnader og mulighet for rask læring og optimalisering. For kundene betyr det mer fleksibilitet, bedre resultater og muligheten til å bruke utendørsreklame som en aktiv del av markedsmiksen.

Byrå på tur

I løpet av vinteren og våren har vi vært på to innholdsturer i spektakulær norsk natur. Vi har besøkt Ål, Romsdalen, Geiranger og Luster og laget video og fotoinnhold for merkevarer som Tufte Wear, Fjellsport, Jotunheim, OneFoot, Norheim og flere. Vi er allerede i gang med å planlegge høstens turer!

Implementering av HubSpot for Aidn 

Aidn er en ambisiøs norsk tech-aktør som lenge har brukt HubSpot. Nå bistår vi dem med å tilpasse CRM-systemet til mer komplekse salgsprosesser og kommersialisering. Ved årsskiftet ble M51 HubSpot Gold Partner som er viktig for oss da vi fortsetter å fokusere på CRM for kundene våre, noe som vi også mener kommer kundene våre til gode.

Samsung: Si farvel til telefonen – velkommen til din nye assistent

Samsung er en av våre mest profilerte kunder, og i år fikk vi igjen produsere innhold til Elkjøp sine nordiske kanaler. Fokuset var ikke bare den nyeste flaggskipmodellen, men også AI-drevne funksjoner og tilbehør. Se utdrag fra Konseptet "Si farvel til telefonen – velkommen til din nye assistent" her.

Fjellsport – Ikke la utstyret stoppe deg

Har du planer om å telte i sommer? Det har flere hos oss i M51 , og vi vet hvor viktig det er at utstyret ikke er det som setter en stopper for gode naturopplevelser. Sammen med den dyktige markedsavdelingen hos Fjellsport har vi derfor utviklet kampanjen "Ikke la utstyret stoppe deg".  Som i fjor, gikk turen tilbake til Litlefjellet i Romsdalen, men også en svipptur innom Geiranger. Film én av to er allerede ute, og du kan se den her: fjellsport.no/sider/soveute

Hertz – Når størrelsen faktisk teller

Mange vet ikke at Hertz også tilbyr varebiler. Derfor utviklet vi konseptet "Når størrelsen faktisk teller" – med mål om å synliggjøre bredden i varebiltilbudet deres. 

DFS – Opplæring for Heimevernet

I 2024 ble vi samarbeidspartner med Det Frivillige Skyttervesen, og i den forbindelse fikk vi være flue på veggen når de gjennomførte kursing for Heimevernet om sikker våpenbruk

Dette er bare et utdrag av prosjektene vi har jobbet med så langt i 2025. Vi har fortsatt mange spennende leveranser foran oss i sommer og utover høsten.

God sommer fra alle oss i M51!

Ta kontakt

Vi ser frem til en hyggelig og uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg med å lykkes i digital markedsføring! Sammen kan vi finne de beste løsningene for å styrke din digitale tilstedeværelse.

Send e-post:
kontakt@m51.no
Ta en prat:
+47 236 53 003
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.